Dialect förvärvar EMM Bolaget

Dialect fortsätter nu sina offensiva satsningar i och med förvärvet av EMM Bolaget. Dialect kan därmed leverera kompletta och kundanpassade beslutsunderlag för effektiva telekommunikationsupphandlingar till företag, kommuner och myndigheter i Sverige, Norden och Baltikum. Dialect har förvärvat EMM Bolaget från Ramböll Telecom.

EMM Bolaget grundades 2001 och har idag över 800 kunder. För dessa har man genomfört mer än 2500 upphandlingar. Företaget använder sig av ett unikt och egenutvecklat analysprogram för upphandlingar och prisjämförelser inom telefoni och datakommunikation. – Vi ser en stor utvecklingspotential för verksamheten. Allt fler kunder behöver hjälp eftersom telekommarknaden idag är svårnavigerad. Den präglas av hög komplexitet där teknik, prisbild, leverantörer och tjänster kontinuerligt förändras. EMM Bolagets verksamhet är helt frikopplad från leverantörer och operatörer vilket innebär att vi tar fram leverantörsoberoende och transparenta beslutsunderlag, säger Pär Söderholm, Kundansvarig på EMM Bolaget. – Vi tillhandahåller de tre huvudtjänsterna avtalsrevision, scenarioanalyser samt datanätsupphandlingar. Inom ramen för dessa tjänster jämförs olika tekniska lösningar mot varandra i förhållande till kundens kravspecifikation. Tjänsterna skräddarsys efter varje kunds unika behov, säger Claes Sjöö, Kundansvarig på EMM Bolaget. EMM Bolaget kan hjälpa företag och organisationer, oavsett bransch och storlek, att sänka sina kostnader med i genomsnitt 25 procent på årsbasis. Företaget bistår med leverantörsutvärderingar, beräkningsunderlag, offerter, beslutsunderlag för infrastruktur, upphandlingar och anbudshantering inom data, fast telefoni, mobiltelefoni och videokonferenser med mera. Franschisekedjan Dialect erbjuder helhetslösningar inom IT och telekommunikation för det mobila kontoret för små- och medelstora företag. Dialect omsätter en dryg miljard kronor per år. För ytterligare information kontakta: Mats Kraitsik Kalvik, VD Dialect AB, 070-659 63 99, mats.kalvik@dialect.se Pär Söderholm, Kundansvarig EMM Bolaget, 070-952 70 88, par.soderholm@dialect.se Claes Sjöö, Kundansvarig, EMM Bolaget, 073-309 92 27, claes.sjoo@dialect.se