Dialect högt rankat i stor undersökning

Dialect hamnar i toppen när inköpare och beslutsfattare inom it och telefoni själva får välja leverantör. En undersökning* genomförd bland 4 662 företag i Sverige visar också att hög kompetens och helhetslösningar prioriteras när företag väljer leverantör.

- Undersökningen bekräftar det vi hoppats på, att vårt dagliga arbete med att skapa goda kundrelationer och hålla hög kompetens inom it- och telefoniområdet faktiskt uppskattas, säger Dialects vd och koncernchef, Mats Kraitsik Kalvik.

När alla medverkande företag (4 662 st) i undersökningen själva får rangordna vilken leverantör av telefonilösningar de helst vill samarbeta med, hamnar Dialect på andra plats.

1) Telia
2) Dialect
3) Stjärna Fyrkant
4) TDC
5) Telenor
6) Ringup
7) Phonehouse
8) Teleproffsen
9) Tre
10) Relacom

Av de 4 662 tillfrågade företagen var 393 företag Dialects egna kunder. Bland de egna kunderna är möjligheten att leverera helhetslösningar den största anledningen till varför de har valt Dialect som leverantör:

1) Levererar helhetslösningar
2) Relation med företaget
3) Relation med säljaren
4) Servicenivån
5) Kompetensen
6) Tillgänglighet och lokal närvaro

När dessa 393 företag sätter betyg på Dialect utifrån prestation får kompetens högsta betyg. 73 procent av kunderna ger Dialects kompetens en 4:a eller 5:a i betyg, på en 5-gradig skala.

*Undersökningen genomfördes på uppdrag av Custice AB genom telefonintervjuer. Totalt har beslutsfattaren för it- och telekom på 4 662 små och medelstora företag blivit tillfrågade. Av dessa var 393 företag Dialects egna kunder.

För mer information eller bilder, kontakta:
Mats Kraitsik Kalvik, Vd och koncernchef Dialect
Victoria Jonsson, Marknads- och Informationschef Dialect

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2011 drygt en miljard kronor och har idag över 700 anställda. Dialectkedjan drivs av koncernen Dialect AB, där dotterbolagen Dialect Kundservice och Dialect Systems ingår. Läs mer om oss på www.dialect.se.

- Undersökningen bekräftar det vi hoppats på, att vårt dagliga arbete med att skapa goda kundrelationer och hålla hög kompetens inom it- och telefoniområdet faktiskt uppskattas.
Mats Kraitsik Kalvik, vd och koncernchef Dialect