• Dialect/

Dialect lanserar nytt konsumentkoncept - 10 butiker och 70 anställda inom ett år

I början av december slår Dialect upp portarna till en helt ny konsumentsatsning, unik i sin bransch. YOU by Dialect kommer inom ett år ha tio nya butiker etablerade i storstadsområden och minst 70 personer behöver nyanställas. Först ut är butiksetableringar på Kungsgatan 4A i Stockholm och i Kista Galleria. Båda butikerna slår upp portarna i december.

Dialect är ett renodlat företagskoncept som erbjuder företagskunder bättre kommunikationslösningar. Det nya varumärket YOU by Dialect  vänder sig istället till krävande konsumenter med fokus på försäljning och paketeringar av smartphones, bärbara datorer, tillbehör och abonnemang i ett butikskoncept som kommer att vara banbrytande i sin bransch.

YOU by Dialect är ett lekfullt företag där kunderna kommer att få testa, leka och bli inspirerade av alla produkter och tjänster.
– Hos oss ska du inte bara kunna testa produkter utan även testa tjänster live. Du kan ringa med våra mobiler, du kan lyssna på Spotify och du kan blogga från våra datorer direkt. Dessutom i ett nytt butikskoncept som är unikt för den bransch vi verkar i. Därför känns det mycket bra att denna resa får sin start i lokaler med fantastiska lägen där våra kunder rör sig dagligen. Inom ett år kommer vi att ha tio butiker runt om i Sverige, säger Firas Mohamad, verksamhetsansvarig på YOU by Dialect.

– Vi har sett att det saknas ett sådant här koncept för konsumenter i Sverige. Därför gör vi denna satsning. I direkt anslutning till de nya butikerna kommer det också att finnas ett Dialect Business Center och en Dialect Servicepoint dit företagskunder är välkomna redan från tidigt på morgonen. Vår ambition är att vara bäst på service både för konsumenten och för företagaren, säger Mats Kraitsik Kalvik, vd för Dialect.

Det är företaget Electric Dreams, som bland annat tagit fram butikskonceptet för klädföretaget Monki, som nu även tagit fram butikskonceptet för YOU by Dialect . Läs mer på you.dialect.se

Följ vår väg mot öppnandet av våra nya butiker på Facebook. Facebook.com/YOUbyDialect

För ytterligare information:
Firas Mohamad, verksamhetsansvarig YOU by Dialect