Dialect satsar på digital inspiration och information

Dialect satsar på att bli Sveriges ledande leverantör av it- och telekomlösningar till små och mellanstora företag. Som ett led i denna strävan lanserar företaget en helt ny webbplats. Målet är att nya www.dialect.se ska bli en välanvänd informations- och inspirationskälla.

Dialect lade nyligen ner sin tryckta kundtidning Business Talk till förmån för en ny extern webbplats, i syfte att öka kommunikationen. Dialect har även lanserat ett nytt intranät samt ökat sitt engagemang på Twitter, Facebook och Youtube. Satsningarna på digital kommunikation har gett resultat. Tidigare i år fick Caroline Antonsson, marknadschef på Dialect AB, tidningen InternetWorlds utmärkelse som Sveriges bästa e-businessansvariga. Med motiveringen; ”även den lilla organisationen kan göra massor för att ändra sitt arbetssätt och sina resultat med digitala kanaler”. –Självklart har vi designat vår nya webbplats med våra kunder i åtanke, säger Caroline Antonsson, marknadschef på Dialect AB, här ska man kunna hitta information innan köp och ställa frågor om allt det vi säljer. Men vi hoppas även kunna locka alla besökare som är i behov av bra och användbar information. Från det att sajten lanserades för några dagar sedan har besöksantalet stigit med 30 procent. Sajten har också flera nyheter. Förutom att strukturen nu är mer lik en vanlig tidning på nätet så har tjänsten Dialect Direkt lanserats. Här kan vem som helst fråga om teknik och lösningar och få svar direkt. Man kan även se andras frågor och svar. Sajten har nu också större fokus på grön it än tidigare. Även nystartade bloggar finns på sajten. Bland annat bloggar Karin Werner som arbetar som Event Manager. Hon testar olika produkter och tjänster för att se hur dessa kan underlätta hennes arbetsliv. Även Dialects VD Mats Kraitsik Kalviks har en egen blogg. Han är själv en tekniknörd som skriver om nytta och nöje av olika produkter. –Många lägger idag tid på att få tekniken att fungera istället för att utveckla sin verksamhet och många använder bara en bråkdel av det som it-lösningarna är till för. Vi vill sprida information som bidra till affärsnytta för andra företag. Jag är jättenöjd med nya webbplatsen. Vi har så mycket kunskap som vi vill dela med oss av och denna kanal är optimal, säger Mats Kraitsik Kalvik, vd på Dialect AB. Följs oss på: www.dialect.se www.youtube.com/DialectAB www.twitter.com/DialectAB För ytterligare information: Caroline Antonsson Marknadschef Dialect AB Telefon: 0703-80 50 04 E-post: caroline.antonsson@dialect.se