Dialect värvar och tar krafttag om tjänsterna

På tvärs mot flera av de stora branschdrakarna, så satsar Dialect på att anställa och utveckla. Företaget har precis rekryterat Michael Amrén som affärsområdesansvarig för it-tjänster och Henrik Broström som ansvarig för telefonitjänster.

Därmed stärker företaget upp produkt- och tjänsteutvecklingen ännu mer. Med 120 000 företag som kunder över hela landet har Dialect länge legat i framkant med att förse små- och medelstora företag med it- och telefonilösningar. Nu ska tjänsterna slipas, bli lättare att anpassa, och hjälpa företagskunden spara mer pengar.

– Vår ökade satsning på tjänster ligger i linje med det förslag it-minister Anna-Karin Hatt nyligen fick på sitt bord, och som rör oss i allra högsta grad. Vi i branschen har ett jätteansvar att få de mindre företagen att ta till sig nya it-lösningar, säger Mats Kraitsik Kalvik, Dialects vd.

Fokus ligger på att vässa erbjudandet till små och medelstora företag på molntjänster som backup och lagring, mobila växlar, Office 365, samarbetsportaler och åtkomst till program och dokument via desktop-lösningar.

– Vi ska nu sätta ihop kostnadseffektiva helhetslösningar med molntjänster för småföretagare, så att de lättare kan ta till sig och utnyttja det som finns, berättar Thomas Eriksson, chef för affärsområde tjänster på Dialect.

Dialect har under en tid också slipat arbetsprocessen. Tjänsterna ska kunna implementeras snabbare och enklare hos företagen.

– Det finns redan en uppsjö av molntjänster på marknaden. Det som saknats är någon som smidigt kan sätta ihop en vettig helhetslösning anpassad för varje enskilt företag, menar Thomas Eriksson.

Henrik Broström har en bakgrund som produktchef på företag som Ventelo, Alltele och Tyfon.  Michael Amrén har bland annat tidigare arbetat som säljchef på Microsoft.

Thomas Eriksson, affärsområdeschef tjänster, Dialect AB

Tel: 010-60 190 01, e-post: thomas.eriksson@dialect.se
Victoria Preger, informationschef Dialect AB
Tel: 010-60 130 14, e-post: victoria.preger@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, molntjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2011 drygt en miljard kronor och har idag över 700 anställda på 60 orter i hela landet. Läs mer om oss på www.dialect.se.

Vi i branschen har ett jätteansvar att få de mindre företagen att ta till sig nya it-lösningar.
Mats Kraitsik Kalvik, vd Dialect AB
Det finns redan en uppsjö av molntjänster på marknaden. Det som saknats är någon som smidigt kan sätta ihop en vettig helhetslösning anpassad för varje enskilt företag.
Thomas Eriksson, affärsområdeschef tjänster, Dialect AB