Företagscenters i Falun går samman

Nu går två verksamheter inom Dialectkedjan i Falun samman och bildar ett bolag. I och med det stärker Dialect sin position ytterligare i Dalarna.

Sammanslagningen av bolagen är en naturlig utveckling och gör att vi nu kan bli tydligare gentemot våra kunder. Vi kompletterar varandra på ett bra sätt och tillsammans har vi möjlighet att bli starkare, säger Sofia Alexandersson, marknadschef, Dialect i Falun.

Från och med idag, den 4 oktober, kommer det gemensamma företagscentret ligga på Ryckepungsvägen 7 i Falun. Det nybildade sammanslagna bolaget får nu 25 anställda. Förutom stordriftsfördelar så får bolaget nu en samlande säljkraft med ännu bredare kompetens.

– Vår förhoppning är att det nya bolaget ska kunna ta hand om ännu fler företagskunder som vill förenkla sitt arbetsliv. I vår verksamhet ingår försäljning och rådgivning avseende all kommunikation och installation. Vi jobbar helt enkelt med att utveckla framtidens kontor, säger Sofia Alexandersson.

Sofia Alexandersson, delägare och marknadschef, Dialect Falun
Tel: 0708-66 39 00, e-post: sofia.alexandersson@dialect.se

Victoria Jonsson, informationschef Dialect AB
Tel: 0702-66 87 26, e-post: victoria.jonsson@dialect.se