Håkan Lundstedt invald i styrelsen för Dialect AB

Vid bolagsstämman för koncernen Dialect AB (publ) i början av maj valdes Håkan Lundstedt, vd för Mekonomen, in som ny styrelseledamot i styrelsen. Till styrelseordförande omvaldes Gustaf Malmros.

Håkan Lundstedt är idag verksam som vd och koncernchef på Mekonomen. Håkan har tidigare en bakgrund från tjänsten som vd på Lantmännen Axa, tidigare Cerealia Foods & Breads och har haft en rad olika vd-poster inom Lantmännen/Cerealia koncernen.

Bolagsstämman beslutade även, enligt valberedningens förslag, om omval av styrelseledamöterna; Mats Holgersson, som bland annat har en bakgrund som vd på Statoil, idag verksam som COO på ICA AB och som styrelseledamot i Bilia, Hemtex och Global Batterer AB, Nils Håkansson, som äger och driver Dialect Täby, Lennart Oscarsson, som äger och driver Dialect Halland, Halmstad och Varberg samt Gustaf Malmros, som bland annat har en bakgrund som vice vd för VM-data samt som vd för Owell Svenska AB och för AST Computer AB. Gustaf Malmros omvaldes även till styrelsens ordförande.

Victoria Jonsson, informationschef Dialect
Tel: 010-601 30 14, e-post:
victoria.jonsson@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2010 drygt en miljard kronor och har idag 650 anställda. Dialectkedjan drivs av koncernen Dialect AB, där dotterbolagen Dialect Kundservice, Dialect Systems och Dialect Sales ingår. Läs mer om oss på www.dialect.se.