Kajsa Lundfall ny vd på Dialect Systems

Den 7 juni börjar Kajsa Lundfall som ny vd för Dialect Systems, dotterbolag inom koncernen Dialect AB.

Kajsa Lundfall kommer senast från Loci Loci där hon varit verksam som CEO. I tio år har hon arbetat med försäljning, produktledning och marknadsföring på stora telekombolag som till exempel Ericsson och Nortel, och de senaste tio åren har hon varit verksam som vd i små, teknikintensiva entreprenörsbolag.

-Det känns jättebra att vara ombord i Dialectkoncernen, som just nu är inne i en spännande fas. Dialect befinner sig på en intressant marknad med enorm potential och med unikt starka kundrelationer, säger Kajsa Lundfall, ny vd på Dialect Systems.

Dialect har gått från att sälja mobiltelefoner i butik till att idag vara en framgångsrik kedja som erbjuder helhetslösningar inom it och telekommunikation för små och medelstora företag.

Dialect Systems, med sina 15 anställda, spelar en viktig roll i den avancerade system- och tjänsteförsäljning som Dialect idag erbjuder sina företagskunder. I definitionen ”system” ingår både traditionella produkter som telefoni- och it-tjänster men även ip-telefoni, brandväggar och trådlös kommunikation.

- Fokuseringen på tjänster, växlar och system ligger helt rätt i tiden och vi har en enorm utvecklingspotential för Dialect Systems. Det känns fantastiskt bra att ha Kajsa Lundfall ombord, säger mats Kraitsik Kalvik, vd på Dialect

Mats Kraitsik Kalvik, vd Dialect
Kajsa Lundfall, vd, Dialect Systems
Tel: 08-704 67 80, e-post: kajsa.lundfall@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2010 drygt en miljard kronor och har idag 650 anställda. Dialectkedjan drivs av koncernen Dialect AB, där dotterbolagen Dialect Kundservice, Dialect Systems och Dialect Sales ingår. Läs mer om oss på www.dialect.se.