Nu flyttar också telefoni- och it-tjänsteföretaget Dialect till Svågertorp

Efter att jättar som IKEA, Stadium och Bauhaus slagit upp sina portar på Svågertorp, söder om Malmö, kommer nu Dialect hit med en annan inriktning än de andra stora kedjorna i området.

- Hittills har Svågertorp först och främst blivit en handelsplats för privatkonsumenter. Nu bryter vi den trenden och inviger vårt kundcenter för företag på Svågertorp, säger Daniel Svensson, chef för Dialects Kundcenter i Malmö.

Med sin inriktning på telefoni- och it-tjänster för företag tror Daniel Svensson att Dialect kommer locka även företagskunderna till Svågertorp.

- Tillgängligheten till leverantörerna av den här typen av tjänster är otroligt viktig för företagen. Svågertorp erbjuder bland annat bättre parkering än många andra delar av Malmö, särskilt centrala Malmö, berättar Daniel Svensson.  Han ser det som en viktig anledning att öppna ett kundcenter för företag just här.

Torsdagen den 18 oktober klockan 18.00 invigs Dialects Kundcenter i Svågertorp och alla är välkomna på invigningsfesten. Dialect lovar mat, dryck, tävlingar och fina priser.

För mer information och bilder kontakta Informationschef Victoria Jonsson:
+46-10-6013014, victoria.jonsson@dialect.se

Eller Daniel Svensson, Företagscenterchef, Malmö Svågertorp:
+46-40-6010121, daniel.svensson@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2011 drygt en miljard kronor och har idag över 700 anställda. Läs mer om oss på www.dialect.se.

Daniel Svensson, Kundcenterchef, Malmö