Världens snabbaste mobila bredband nu hos Dialect

Nu lanserar Dialect Telias 4G på bred front, först ut blir kunderna i Stockholmsregionen. Med 4G får kunderna hastigheter upp till 80 Mbit/sekund.  4G blir ett utmärkt komplement till den fasta bredbandsuppkopplingen.

– Med 4G blir det mobila kontoret verklighet. Hastigheten i uppkopplingen är att jämföra med en fast uppkoppling. Nu får man tillgång till den hastigheten även på andra platser än vid skrivbordet. Detta ger stora möjligheter för företag att arbeta med tunga applikationer och stora datamängder i realtid – även utanför kontoret, säger Mats Kraitsik Kalvik, vd på Dialect AB.

Med 4G kan företag använda mer kapacitetskrävande tjänster som video, webb-tv eller arbeta med tunga filer och professionella applikationer på samma sätt som med det fasta bredbandet, oavsett var man befinner sig. 4G underlättar för heltäckande kommunikationslösningar och leder till mindre miljöpåverkan och kan ersätta resor med videomöten av mycket högre teknisk kvalitet än tidigare.

För företag med tillfälliga eller mobila arbetsplatser gör 4G det möjligt att hantera samma typer av program och dokument som vid ett permanent kontor med fast uppkoppling.

Världens första 4G-nät lanserades av Telia i december förra året. Telias 4G-nät finns idag i Stockholms innerstad och i delar av Kista, Älvsjö, Farsta och Hammarby Sjöstad. Samt idag även i centrala delar av Visby. Vid årets slut kommer det att vara utbyggt i 25 orter, från Lund i söder till Luleå i norr. 4G hos Dialect finns tillgängligt från den 2 juli.

Dialect utsågs 2009 av Telia till Årets finanspartner och Mest framgångsrika återförsäljare B2B.

Mats Kraitsik Kalvik, vd Dialect AB

Ytterligare information om 4G finns på www.dialect.se/4g och www.telia.se/4g

Dialect är en rikstäckande franchisekedja som säljer kompletta kommunikationslösningar till företag. Detta gör Dialect genom att sälja lösningar inom it, mobiltelefoni, kontorsmaskiner, växlar och fordons-it. Dialect har drygt 70 butiker och kontor. År 2009 omsatte kedjan drygt en miljard kronor. www.dialect.se