YOU by Dialect - först med att erbjuda gratis drulleförsäkring

Från och med nu erbjuds alla kunder som kommer till YOU by Dialect en extra trygghet och service, i form av en olycksfallsförsäkring till den köpta mobiltelefonen och datorn helt kostnadsfritt.

Försäkringen gäller främst mobiltelefoner och datorer, och omfattar skydd mot oavsiktlig skada, vilket innebär alla plötsliga och oförutsedda olyckshändelser. Försäkringen ersätter reparationskostnaderna för den försäkrade produkten.

– För oss är det en självklar service att nu kunna erbjuda våra kunder den här försäkringen helt gratis. Försäkringen vänder sig till den moderna konsumenten som inte vill riskera att vara utan mobiltelefon även om den skulle råka ut för en olycka.  Det är också ett sätt för oss att bredda vårt erbjudande ytterligare, säger Viveca Vardam, verksamhetschef på YOU by Dialect, med butiker i Kista Galleria samt på Kungsgatan i Stockholm.

Om reparation inte kan utföras på produkten lämnas ersättning i form av en produkt av samma modell och märke, eller en produkt med närmast motsvarande specifikation som den skadade produkten. Försäkringen tecknas automatiskt i butik.

För ytterligare information:
Viveca Vardam, verksamhetschef  YOU by Dialect
E-post: viveca.vardam@dialect.se

Victoria Jonsson, informationschef Dialect
E-post: victoria.jonsson@dialect.se

YOU by Dialect , med huvudkontor i Malmö, erbjuder krävande konsumenter smartphones och bärbara datorer med attraktiva paketeringar. YOU by Dialect  har idag 30 anställda och ägs av Dialect. Dialectkedjan är Sveriges ledande återförsäljarkedja gentemot företagskunder och omsätter en dryg miljard kronor per år. Dialect har ungefär 700 anställda på försäljnings- och serviceställen i hela Sverige, från Boden till Malmö. Läs mer på www.dialect.se och www.you.dialect.se