Diamo blir fler – köper ny verksamhet

Diamo utökar verksamheten med en telemarketingdel – och går därmed mot strömmen. Det vanliga är att lägga ut allt utom kärnverksamheten på olika underleverantörer. – Vi var otroligt nöjda med deras resultat, och för oss känns det naturligt att de som arbetar med våra tjänster också ska vara anställda här, säger Fredrik Rosenqvist, VD på Diamo.

Diamo utvecklar och marknadsför effektiv och billig programvara som stödjer bankernas och Bankgirots tjänster. Företaget breddar nu verksamheten genom att ta över fyra konsulter, utrustning och lokaler, från en tidigare leverantör. – Telemarketing har varit ett framgångsrikt sätt för oss att marknadsföra oss. Vi kommer dessutom att kunna erbjuda telemarketingtjänster till andra, även om vi själva använder större delen av deras kapacitet, säger Fredrik Rosenqvist. Diamo kommer enbart att erbjuda denna tjänst till branscher som ligger nära den egna (affärssystem, IT, ekonomi). I samband med utökningen av verksamheten gör Diamo också det lättare för kunderna att kontakta företaget. Telefon och e-mail är de vägar de flesta använder idag. – Nu öppnar vi även för Skype och kontakt via MSN, vi vet att många vill ha det. De flesta som kontaktar oss gör det för att de vill ha support eller för att de är intresserade av våra produkter, och då är det ju högst rimligt att de kan kontakta oss på det sätt de själva vill. – Kommunikationssätten förändras fantastiskt snabbt nu, mobiliteten ökar samtidigt som olika typer av utrustning kan användas på allt fler sätt. Vi ringer med datorn och fotograferar med mobiltelefonen, vi som företag ska självklart också vara med i detta, säger Fredrik Rosenqvist.