Enklare och snabbare med e-faktura

Diamo lanserar nu Pagero e-Faktura Mikro, en produkt som förenklar företags fakturering. e-Faktura Mikro är den första delen av en större e-fakturasatsning. – Jobbet blir roligare samtidigt som det går snabbare. Företaget sparar både pengar och tid genom att e-fakturera, säger Fredrik Rosenqvist, VD på Diamo.

Allt fler företag kräver i dag elektroniska fakturor av sina leverantörer. Att ändra administrativa rutiner kan dock för många vara både besvärligt och kostsamt. – Vårt övergripande mål är alltid att förenkla för användaren. Ett minskat pappersarbete, både för den som fakturerar och för den som ska betala, sparar både tid och pengar, säger Fredrik Rosenqvist. Idag stödjer Pagero e-Faktura Mikro Handelsbankens, SEB:s och Danske Banks tjänster för elektroniska fakturor där BGC, Bankgirocentralen, agerar förmedlande aktör. Stöd för ytterligare tjänsteleverantörer, alltså andra banker och fakturaväxlar, kommer att utökas under våren. – Allt fler företag och kommuner inser att det finns stora besparingar att göra genom att automatisera och effektivisera hanteringen av både inkommande och avgående fakturor, det finns ett mycket stort intresse för vår nya e-fakturatjänst, säger Monica Hållander, Produktchef på Handelsbanken. e-Faktura Mikro lanseras i samband med IT-mässan EasyFairs i Göteborg den 18-19 januari.