Program mot bluffakturor nu gratis

Program mot bluffakturor nu gratis Nu gör Diamo det program som varnar för bluffakturor tillgängligt för alla. Programmet går från och med i dag att ladda hem till det egna företagets datorer, eller köra online direkt på Diamos hemsida. - Funktionen har blivit väldigt efterfrågad och det känns rätt självklart att lägga ut den som kostadsfri programvara, säger Fredrik Rosenqvist, VD på Diamo AB. Systemet med FakturaVarning lanserades i mitten av maj och ingick då som en funktion i Diamos program Pagero Företag. Gensvaret har blivit stort, även från företag som använder andra ekonomisystem än Pagero. Funktionen kontrollerar varje inlagd bank- och postgirobetalning mot organisationen Svensk Handels varningslista. - Funktionen är helt integrerad i Pagero Företag, använder man andra system måste man däremot köra det här programmet separat, säger Fredrik Rosenqvist. Bluffakturor är ett problem för många företag och det här är ett enkelt sätt att få bättre kontroll över vilka betalningar man gör. Programmet kan köras både online och offline. Den som vill köra online gör det på Diamos hemsida. Man skriver in det bank- eller postgironummer man vill kontrollera och får direkt veta om det finns på varningslistan eller inte. Vill man i stället ladda hem programmet och köra det offline går det lika bra. - Det enda man bör tänka på är att man ofta uppdaterar listan, något man enkelt utför i programvaran, säger Fredrik Rosenqvist. Hur stora pengar bluffakturabranschen omsätter är det ingen som egentligen vet, en vanlig gissning är att det handlar om hundratals miljoner varje år. Problemet med bluffakturor är extra stort på sommaren, de företag som skickar bluffakturorna hoppas att de många vikarierna på ekonomiavdelningarna inte ska upptäcka bluffen. För mer information, kontakta Fredrik Rosenqvist, VD Diamo AB, 031-600 746, 0733 - 204 746 Om Diamo Diamo AB utvecklar och marknadsför effektiv och billig programvara som förenklar den elektroniska kommunikationen med banker och andra som förmedlar säkra betalningstjänster. Diamos produkt Pagero gör jobbet lättare för ekonomipersonal och banker. Över 28 000 företag använder i dag produktfamiljen Pagero för kommunikation med Bankgirot. www.diamo.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/19/20040818BIT20400/wkr0010.pdf