Visma och Diamo säkrar framtidens betalningar

Visma och Diamo tecknar nu ett nytt partneravtal som innebär att Vismas slutkunder kan fortsätta med elektroniska girobetalningar. Det betyder att alla småföretag får en smidig betalningslösning när det nuvarande modembaserade bankgirosystemet stängs ner till våren.
Tiotusentals företag får därmed tillgång till Diamos produkter.

Från och med sista mars 2007 förnyar Bankgirocentralen (BGC) sitt kommunikationssystem och all trafik via Telebankgirot kommer att upphöra. BGC ersätter detta kommunikationssätt med den internetbaserade lösningen Bankgiro Link. Detta innebär att många företag, föreningar och organisationer måste byta betallösning. Diamos programvara Pagero Bankgiro Link stödjer den nya tekniken.
– Eftersom Visma har tiotusentals användare av program som exempelvis SPCS Administration och XOR Compact har det varit självklart för oss att se till att de får en ny och smidig lösning för sina betalningar, säger Rolf Dahlberg, VD för Visma Spcs och Visma Xor.
– Det innebär att användare av Vismas programvaror har fortsatt tillgång till moderna och säkra system. Vi har valt en lösning från Diamo, som är samarbetspartner till Visma sedan flera år, för att kunna erbjuda den bästa lösningen för Bankgiro Link.
Diamos produkter kommer genom det nya partneravtalet att göras tillgängliga för Vismas kunder. Huvudprodukten är Bankgiro Link.
– Nu när Visma har valt Diamos produkter innebär det att alla Visma-användare, oavsett banktillhörighet, kommer att ha de senaste betalkommunikationsverktygen på marknaden, säger Fredrik Rosenqvist.