Beslut tagna vid årsstämman 2015 i Diamorph AB (publ)

Vid årsstämman fastställdes koncernens och moderbolagets resultat-och balansräkning för räkenskapsåret 2014. Stämman beslutade att de till förfogande stående medlen om 223 200 000 kronor balanseras i ny räkning och ingen utdelning lämnas.

Årsstämman beslöt även att bevilja styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet för det gångna räkenskapsåret.

Till styrelseledamöter omvaldes Saied Esmaeilzadeh, Tony Moore, Anders Mörck and Ashkan Pouya, vidare valdes Ola Ringdahl till ny styrelseledamot. Ashkan Pouya omvaldes till styrelseordförande. Till bolagets revisor omvaldes revisionsbolaget Ernst & Young AB. Beslöts att arvode till styrelsen ska utgå med 200 000 kronor till ordföranden och 100 000 kronor till envar av övriga ledamöter samt att arvode till revisorerna ska utgå enligt godkänd räkning.

Stockholm, den 29 maj 2015

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Om Diamorph
Diamorph levererar avancerade materiallösningar för särskilt krävande industriella applikationer. Bolaget har huvudkontor i Stockholm samt dotterbolag i Storbritannien och Tjeckien. Diamorphs vision är att bli en globalt ledande nischleverantör av avancerade material.

Taggar: