Diamorph återbetalar 50 Mkr av dess obligationslån

Report this content

Stockholm den 1 februari 2017. Diamorph AB (publ) (”Diamorph” eller ”Bolaget”) meddelar att Bolaget påkallar förtida delvis återbetalning (s.k. ”voluntary partial repayment” enligt obligationsvillkoren) om totalt 50 Mkr av Bolagets utestående obligationslån om 500 Mkr (inom en ram om maximum 800 Mkr).

Diamorph har underrättat dess obligationsinnehavare att det utnyttjar sin möjlighet till frivillig förtida återbetalning av Bolagets obligationslån 2014/2019, ISIN SE0006028221 (”Obligationerna”), vilket har meddelats samtliga innehavare av Obligationerna.

Återbetalningen av Obligationerna kommer att ske den 6 mars 2017. Det totala utestående beloppet under Obligationerna är 500 Mkr, varav samtliga Obligationer kommer att återbetalas med totalt 50 Mkr beräknat pro rata, dvs. 100 000 kr per obligation beräknat på ett nominellt värde om 1 miljon kr per obligation, vilket kommer att reducera det nominella beloppet för varje obligation med ett belopp motsvarande det återbetalda beloppet per obligation. Varje obligation kommer att återbetalas till ett pris motsvarande 102,00 procent av det återbetalda nominella beloppet, dvs. 102 000 kr per obligation.

Återbetalningen kommer att göras till obligationsinnehavare som på avstämningsdagen den 27 februari 2017 är registrerade som innehavare av Obligationerna.

Påkallandet av förtida återbetalning är oåterkalleligt och lyder under svensk rätt.

Fullständig underrättelse till obligationsinnehavarna finns publicerad på Diamorphs hemsida.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mark Hutchison, CFO
Telefon +44 7930 118555
E-post:
Mark.Hutchison@tenmat.com

Om Diamorph:

Diamorph levererar avancerade materiallösningar för särskilt krävande industriella applikationer. Bolaget har huvudkontor i Stockholm samt har dotterbolag i Storbritannien och Tjeckien. För mer information, se www.diamorph.com.

Om denna information:

Denna information är sådan som Diamorph är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen offentliggjordes genom ovanstående kontaktpersons försorg den 1 februari 2017 kl. 0800 (CET).

Taggar: