HALVÅRSRAPPORT FÖR DIAMORPH AB (PUBL)1 JANUARI - 30 JUNI 2012

VD har ordet

Eurokrisen och en minskad tillväxt i Asien innebar lägre global efterfrågan på keramiska rullar. Recession, hög arbetslöshet och skuldkris kylde ned marknaden, särskilt byggbranschen i södra
Europa, vilket lett till en oväntat låg efterfrågan under årets första månader på våra produkter. Vi återhämtade oss dock i det andra kvartalet och i juni nådde vi vår hittills största månadsförsäljning om 6,7 miljoner SEK. Rörelseresultatet före jämförelsestörande poster är 1,8 miljoner SEK. Kostnader i samband med ett förvärv som slutfördes under sommaren sänker resultatet till -3,7 miljoner SEK. Förvärvet ger oss tillgång till fler marknader och förväntas öka marknadspenetrationen av våra produkter.

Telefon: 08 – 612 68 50

OFFENTLIGGÖRANDE ENLIGT SVENSK LAG
Diamorph AB (publ) offentliggör denna information enligt svensk lag om värdepappersmarknaden och/eller svensk lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 augusti 2012, kl 17:00.