Diaverum når milstolpen 200 kliniker Öppnar klinik i Barcelona

MÜNCHEN/BARCELONA, 29 jan Den internationella expansionen fortsätter och Diaverum, Europas största fristående leverantör av njursjukvård, har passerat milstolpen 200 kliniker genom förvärvet av en ny klinik nära Barcelona i Spanien. ”Vi är glada över Diaverums fortsatta expansion. Detta betyder att vi ytterligare förstärker vår marknadsledande ställning i provinsen Barcelona och även i hela Katalonien,” säger Dag Andersson, Chief Executive Officer på Diaverum. ”Vi tillför innovation och förändring till marknaden tack vare vårt fokus på att tillhandahålla världens bästa njursjukvård”. Den nya kliniken, där upp till 170 patienter med njursjukdom i slutstadiet kan vårdas, är Diaverums 25:e klinik i Spanien. ”Nu ger vi njursjukvård av högsta kvalitet till mer än 16 000 kroniskt sjuka patienter vid våra Diaverumkliniker i 14 länder. ”Vi är mycket stolta över att kunna erbjuda vård av denna kvalitet, och vår personal är väldigt engagerad och passionerad, vilken ger en hög patienttillfredsställelse”, påpekar Andersson. Under 2009 utökade Diaverum sitt världsomspännande nätverk med 20 kliniker, och under 2010 siktar företaget på att fortsätta växa på befintliga och nya marknader samt att lägga till nya tjänster med fokus på njurpatienternas behov. Om du vill ha mer information är du välkommen att kontakta: Christina Waller Sterner, Senior Vice President Communications/Chief Communication Officer, Diaverum Tfn: +46 767 66 90 67 E-post: christina.sterner@diaverum.com Thomas Schick, Communication Manager, Diaverum Tfn: +49 89 452 444 124 E-post: thomas.schick@diaverum.com Om Diaverum Diaverum™ är en världsledande leverantör av njursjukvård. Företaget är verksamt i 14 länder och behandlar omkring 16 000 patienter. Diaverum skiljer sig från andra leverantörer genom sina personliga, toppmoderna tjänster och sitt stöd till personer i behov av njursjukvård. Om du vill ha mer information är du välkommen att besöka företagets webbplats www.diaverum.com