Diaverum utser Krisja Vermeylen till ny styrelseledamot

Report this content

Diaverum, en ledande global leverantör av njurvårdstjänster, har utnämnt Krisja Vermeylen till ny styrelseledamot samt till ordförande i ersättningskommittén.

Krisja har mer än 30 års erfarenhet inom hälso- och sjukvårdssektorn, främst från globala läkemedelsbolag. De senaste 20 åren tillbringade i olika chefspositioner inom Novo Nordisk och innan dess, flera år på Pharmacia (idag Pfizer). Vermeylen är utbildad farmaceut och har en magisterexamen i läkemedelsvetenskap från universitetet i Antwerpen (UIA, RUCA), Belgien.

”Krisja Vermeylen har stor erfarenhet från styrelsearbete, inte minst från internationellt verksamma bolag inom hälsovårdssektorn. Vi är övertygade om att hon kommer att tillföra Diaverum och styrelsen ett stort värde genom sina insikter, erfarenheter och rådgivning, säger Kenneth Bengtsson, ordförande Diaverum.

Kirsja har mer än 20 års erfarenhet av olika styrelseuppdrag och är för närvarande ordförande för Spencer Stuart Brussels Advisory Board och en oberoende direktör för Morphosys AG.

”Jag ser verkligen fram emot att stödja Diaverum i dess ambition att erbjuda njurvård av högsta kvalitet och därmed förbättra livet för många patienter och deras familjer”, säger Krisja Vermeylen om sitt nya uppdrag.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Kirsty Bashforth SVP, Chief People & Communications Officer
Mobil: +44 7748 320161