BingoLotto.se ansluter till DIBS mobila betalningslösning

DIBS, Nordens ledande leverantör av betalningslösningar för e-handel, har tecknat avtal med BingoLotto. De ska använda DIBS betalningslösning för att erbjuda kunder att betala och spela bingo och skraplotter via mobilen.

-   Sedan många år kan man spela bingo på Internet. Tack vare DIBS betalningslösning, lanserar vi nu Sveriges första Bingo i mobilen. Detta gör vårt Bingo tillgängligt via mobiler och surfplattor var helst våra kunder är. Vi tror att detta blir ett enkelt och roligt sätt att ta del av vårt erbjudande, säger Carl Ståhle, operativ chef på BingoLotto.se.

-   Vi valde DIBS eftersom deras lösning för mobila betalningar fungerade väl ihop med vår existerande betalningslösning på nätet. Med endast några få steg gör kunderna säkra insättningar på sina spelkonton med VISA eller MasterCard via DIBS. Mobiler, iPads och mobila betalningar passar bra ihop med förströelsespel och vi räknar med att mer än 10% av omsättningen kommer att vara mobil redan 2012, avslutar Carl Ståhle.

BingoLotto är ett av Sveriges genom tiderna mest populära spel. För fem år sedan öppnade de även upp på Internet och nu tar de steget ut till mobilen.

-   Med DIBS betalningslösning är det enkelt att driva försäljningen i många kanaler och vi är mycket glada över förtroendet att sköta betalningarna för BingoLotto i mobilen, säger Eric Wallin, VD på DIBS. I vår undersökning DIBS E-handelsindex 2011 ser vi att 70% av e-handelsföretagen ännu inte erbjuder en mobilanpassad site till sina kunder. Med sin mobila lösning visar BingoLotto att det går att använda mobilen även för effektiva kortbetalningar.

Eric Wallin, VD DIBS, 0703 29 77 74 eller eric.wallin@dibs.se
Carl Stråhle, Operativ chef Bingolotto.se, 0708 57 09 30 eller carl.strahle@bonnier.se

DIBS Payment Services är Nordens ledande oberoende leverantör av funktionella, säkra och innovativa betaltjänster för handel via Internet. DIBS hanterar dagligen över 15 000 kunders transaktioner och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. DIBS är listat på First North med Erik Penser bankaktiebolag som Certified Adviser.

Taggar:

Citat

Med DIBS betalningslösning är det enkelt att driva försäljningen i många kanaler och vi är mycket glada över förtroendet att sköta betalningarna för BingoLotto i mobilen.
Eric Wallin, VD DIBS