DIBS erhåller uppdrag av Hemtex

DIBS Payment Services AB (publ), har tecknat avtal med Hemtex AB om leverans av betalningslösning för e-handel. Avtalet innebär att DIBS sköter transaktionerna för Hemtex e-handelsbutik.

Hemtex, som är Nordens ledande detaljhandelskedja för hemtextilier sedan 1973 har som affärsidé att genom sina 207 butiker samt Hemtex Webshop sälja ett prisvärt och funktionellt sortiment av textila produkter. Företaget börsnoterades hösten 2005.

– Betalningsförmedlingen för Hemtex Webshop kommer att hanteras av DIBS, som är en etablerad leverantör med säkra rutiner och stor trovärdighet i branschen. Det är oerhört viktigt för oss att alla köp genomförs på ett säkert sätt, och att våra kunder kan känna sig helt trygga med att handla via vår Webshop, säger Sanna Lindström, e-handelsansvarig Hemtex och fortsätter:

– Det finns en stor marknad även där vi inte har fysiska butiker. Dessutom växer e-handelsmarknaden hela tiden och självklart vill vi vara med och konkurrera på de digitala kanalerna.

– Vi välkomnar Hemtex som ny kund. Allt fler transaktioner görs via Internet varför detaljhandeln är helt beroende av ett snabbt och pålitligt betalsystem. Hemtex verksamhet passar mycket väl för just DIBS e-handelslösning med enkel och snabb funktionalitet, säger Eric Wallin, VD för DIBS.

För ytterligare information:
Eric Wallin, VD, DIBS Payment Services, telefon: +46 70 329 77 74