DIBS hjälper Tretti ta betalt i hela Norden

DIBS, Nordens ledande leverantör av betalningslösningar för e-handel, levererar sedan tidigare betalningslösningar till Tretti i Sverige, Norge och Danmark. Trettis pågående lansering i Finland sker också tillsammans med DIBS, vilket innebär att Tretti nu drar nytta av DIBS betalningsinfrastruktur i hela Norden.

– Tretti är ett renodlat e-handelsbolag med en gemensam infrastruktur och lokala erbjudanden över hela Norden. För att ge bästa service och för att många besökare ska välja att handla (så kallad conversion rate) erbjuder vi flera lokalt anpassade betalningssätt. Med DIBS kan vi använda samma teknologiplattform för att alla nordiska kunder ska kunna betala på det sätt de själva önskar, säger Paul Fischbein, VD på Tretti.

– Tretti är ett framgångsrikt e-handelsföretag och det är spännande att bidra till deras internationella expansion. Vår betalningslösning består av en gemensam teknologiplattform med ett stort antal kopplingar i lokala marknader i Europa. Tretti kan fokusera på sina kunder när vi sköter infrastrukturen för deras betalningar, säger Eric Wallin, VD på DIBS.

I Sverige, Norge och Danmark använder Tretti DIBS betalningslösningar för betalningar med flera olika kort och direktbetalningar till ett flertal banker. I Finland erbjuder Tretti betalning via DIBS lösning för kort samt direktbetalningar via Aktia, Sampo, OKO och Nordea.

Eric Wallin, VD DIBS, 0703 29 77 74 eller eric.wallin@dibs.se
Paul Fischbein, VD på Tretti, 020-303031 Paul.fischbein@tretti.se

Om Tretti
Tretti är Nordens största internetbutik för vitvaror och hushållsapparater, med 451 miljoner kronor i omsättning och en tillväxt på 31 % för 2010. Trettis sortiment innehåller mer än 8.000 produkter från välkända varumärken som AEG, Bosch, Electrolux, Gorenje, iRobot, OBH Nordica, Siemens och Whirlpool. Tretti förvärvades av CDON Group den 3 juni 2011.

DIBS Payment Services är Nordens ledande oberoende leverantör av funktionella, säkra och innovativa
betaltjänster för handel via Internet. DIBS hanterar dagligen över 15 000 kunders transaktioner och har kontor i
Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. DIBS är listat på
First North med Erik Penser bankaktiebolag som Certified Adviser.

Taggar: