DIBS och PrestaShop inleder strategiskt partnerskap för tillväxt i Europa

DIBS, Nordens ledande leverantör av betalningslösningar för Internet, meddelade idag att man har ingått ett strategiskt avtal med PrestaShop. DIBS betalningslösningar kommer att integreras i Prestashops mjukvarulösning för e-handel som används av 50 000 e-butiker världen över. Partnerskapet gör det möjligt för PrestaShop kunder att välja DIBS som sin leverantör av betaltjänster.

- Avtalet med PrestaShop är det första stora steget i DIBS strategi att expandera utanför Norden. Vi erbjuder PrestaShop nya affärsmöjligheter i samband med finansiella transaktioner och de ger oss en utmärkt distributionskanal, särskilt för den franska marknaden. Baserat på vår starka position i Norden avser vi att fortsätta att utnyttja tillväxtmöjligheter i Europa tillsammans med våra kunder och partners, säger Eric Wallin, VD för DIBS.

PrestaShop är en av världens ledande mjukvaror för e-handel och används av över 50.000 e-butiker världen över, däribland framstående namn som Centre Pompidou, Peugeot Sport och Mercedes-Benz. Avtalet med DIBS ger PrestaShop möjlighet att fördjupa sina kommersiella relationer med e-handelsbutikerna inom infrastruktur för betalningar.

-PrestaShop är en drivande kraft inom e-handel över hela världen. Förra året växte vårt community med över 250% och vi är hängivna att fortsätta vår snabba tillväxt nu när vi lanserar vår nya version V 1.4 med över 65 nya funktioner. Samarbetet med DIBS kommer att stärka erbjudandet i vår e-handelsplattform och låta oss dra större nytta av vår position som centrum för stora volymer av e-handelstransaktioner, säger Christophe Crémer, General Manager på PrestaShop.

Grunden för DIBS europeiska expansion är bolagets starka marknadsposition i Norden, sitt tekniska ledarskap och internationella infrastruktur för betalningar. Efter konsolideringen i branschen återstår mycket få oberoende betaltjänstleverantörer i Europa. DIBS bedömer att det finns en betydande efterfrågan på DIBS tjänster i Europa. DIBS strategiska inriktning är att fortsätta växa på den euroepiska marknaden.

DIBS och PrestaShop samarbete bedöms generera nya kunder och intäkter, men det är för tidigt att uppskatta det framtida antalet användare och transaktionsvolymer.

DIBS Payment Services är Nordens ledande oberoende leverantör av funktionella, säkra och innovativa
betaltjänster för handel via Internet. DIBS hanterar dagligen mer än 14 000 kunders transaktioner och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn.
DIBS är listat på First North med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.

Taggar: