DIBS rekryterar Jacob Raavig som CTO

​DIBS, Nordens ledande leverantör av betalningslösningar för e-handel, meddelar idag att bolaget stärker sin ledningsgrupp med Jacob Raavig som ny CTO. Jacob har lång erfarenhet av ledande positioner inom IT i flera branscher.

- Det ska bli spännande att arbeta med DIBS som har en ledande position på en snabbt växande marknad. Med min erfarenhet inom IT-utveckling ser jag framemot att bidra till DIBS fortsatta tillväxt, säger Jacob Raavig, ny CTO på DIBS.

- DIBS har under flera år kombinerat snabb tillväxt med hög lönsamhet. Nu lägger vi in en extra växel och det är därför mycket glädjande att vi lyckats rekrytera en så meriterad person som Jacob Raavig, säger Eric Wallin, VD på DIBS. Jacob Raavig är ingenjör och kommer senast från tjänsten som CEO på Retilog där han dessförinnan var CTO. Jacob har också arbetat på bland annat KMD och Icon Medialab.

Eric Wallin, VD DIBS, tel. 08-527 525 03 alternativt 0703 29 77 74 eller e-post: eric.wallin@dibs.se

Om DIBS
DIBS Payment Services är Nordens ledande oberoende leverantör av funktionella, säkra och innovativa betaltjänster för handel via Internet. DIBS hanterar dagligen mer än 12 000 kunders transaktioner och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. DIBS är listat på First North med HQ Bank som Certified Adviser. Läs mer på
www.dibs.se