DIBS skapar nya möjligheter för handel på Facebook

DIBS, Nordens ledande leverantör av betalningslösningar för e-handel, lanserar en ny betalningslösning som gör det möjligt att driva försäljning direkt på Facebook.

Facebook är en viktig kanal för att kommunicera och marknadsföra erbjudanden. Många e-handlare arbetar målmedvetet för att attrahera och behålla fans samt att locka dem till att bli kunder. Med DIBS nya lösning blir det också möjligt att driva försäljning och genomföra betalningar direkt på Facebook.

Med lösningen kan butiker integrera ett säkert och användarvänligt betalfönster i en Facebook-applikation. Tjänsten har stöd för en e-handelsplattform som hjälper e-butiker att attrahera, kvarhålla och konvertera fans till kunder. E-handlare kan använda lösningen för att bygga in sociala aspekter i sina erbjudanden och driva kampanjer. När konsumenten betalar sker det i ett integrerat betalfönster på Facebook-sidan.

– Många av våra kunder använder Facebook för att skapa engagemang runt sina erbjudanden. Med vår nya tjänst blir det enklare att ta nästa steg och dessutom driva försäljning på Facebook. Det är i linje med vår strategi att förenkla digital handel i alla kanaler, säger Eric Wallin, VD för DIBS.

DIBS har ett av marknadens bredaste urval av betalningslösningar. Hela betalningsprocessen sker i DIBS system som är PCI-certifierat. DIBS hanterar användarnas kreditkortsinformation med samma säkerhet som för DIBS övriga betalningslösningar.

Eric Wallin, VD DIBS, tel. 08-527 525 03 alternativt 0703 29 77 74 eller e-post: eric.wallin@dibs.se

Taggar: