DIBS väljer TNS för internationella betalingsuppkopplingar

DIBS, Nordens ledande leverantör av betalningslösningar för e-handel, förenklar sina betalningsuppkopplingar genom att ersätta ett antal nationella leverantörer med en uppkopplig till ett PCI DSS-certifierat globalt nätverk som drivs av Transaction Network Services (NYSE:TNS). - Våra över 11 000 kunder kan fokusera på sin försäljning medan vi hanterar deras betalningar. Samarbetet med TNS ger oss tillgång till ett flertal banker och inlösare genom en enda uppkoppling. Det effektiviserar vår infrastruktur och ger oss ökad räckvidd, säker Eric Wallin, vd på DIBS. När DIBS och TNS kopplas samman får DIBS möjlighet till ökad hastighet i transaktionerna, SSL-enkryptering (Secure Socket Layer) och integrerade transaktionsprocesser. - Vi är glada över att få arbeta tillsammans med DIBS. Vi har utvecklat vårt PCI DSS-certifierade globala nätverk för att erbjuda våra kunder en enkel tillgång till betalningar över gränser, säger Fintan Byrne, regional försäljningsdirektör för TNS i Storbritannien och Irland. För ytterligare information vänligen kontakta: Eric Wallin, VD, tel. 08-527 525 03 alternativt 0703 29 77 74 eller e-post: eric.wallin@dibs.se Clare Cockroft, PR-Manager TNS, tel +44 (0) 114 292 6416 eller e-post ccockroft@tnsi.com Om DIBS DIBS Payment Services är Nordens ledande oberoende leverantör av funktionella, säkra och innovativa betaltjänster för handel via Internet. DIBS hanterar dagligen mer än 11 000 kunders transaktioner och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. DIBS är listat på First North med HQ Bank som Certified Adviser. Läs mer på www.dibs.se Om TNS Transaction Network Services (TNS) är en ledande global leverantör av datakommunikation. TNS erbjuder en bred portfölj av tjänster som möjliggör transaktioner och utbyte av information i industrier som retail, bank, betalningsprocesser, telekom och finans. TNS bildades i USA år 1990 och bolaget erbjuder nu tjänster i över 40 länder i Amerika, Europa och Asia-Pacific. Läs mer på www.tnsi.com