DIBS vinner Bonnierkoncernens upphandling av betalningstjänster

​DIBS, Nordens ledande leverantör av betalningslösningar för e-handel, meddelar idag att bolaget ingått ramavtal med Bonnierkoncernen. Ramavtalet innebär att DIBS blir central leverantör av betalningslösningar på internet för bolagen inom koncernen.

– Bonnier är drivande i förnyelsen av mediebranschen och många av våra bolag möter sin publik via nätet. Vi valde DIBS med utgångspunkt i att DIBS lösning ger oss en gemensam och effektiv betalningsstruktur för vår nordiska verksamhet, säger Tomas Winqvist, finanschef på Bonnier.

– Vi är mycket glada och stolta att Bonnier som är en ledande mediekoncern tecknar ramavtal med DIBS betalningslösning i botten. En allt större del av mediemarknaden kanaliseras via internet och när vi sköter betalningsinfrastrukturen kan våra kunder fokusera på sitt erbjudande, säger Eric Wallin, VD på DIBS.

Ramavtalet omfattar ca 175 bolag inom Bonnierskoncernen, bland andra SF Bio, Adlibris, TV4 och Canal+.

Eric Wallin, VD DIBS, tel. 08 527 525 03 alternativt 0703 29 77 74 eller e-post:
eric.wallin@dibs.se

Om DIBS
DIBS Payment Services är Nordens ledande oberoende leverantör av funktionella, säkra och innovativa betaltjänster för handel via Internet. DIBS hanterar dagligen mer än 13 000 kunders transaktioner och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. DIBS är listat på First North med NASDAQ OMX Bank som Certified Adviser. Läs mer på
www.dibs.se

Om Bonnier
Bonnier är en mediekoncern inom tv, dagstidningar, tidskrifter, film, böcker och digitala medier. Med bas i de nordiska länderna och betydande verksamheter i bland annat USA, Tyskland, Storbritannien och Östeuropa är Bonnier verksamma i 16 länder världen över med fler än 10 000 medarbetare.

Taggar: