Mikael Wandt ny CFO på DIBS

DIBS, Nordens ledande leverantör av betalningslösningar för e-handel, meddelar att Mikael Wandt har rekryterats som ny CFO. Mikael förstärker ledningsgruppen med sin kompetens och erfarenheter från flera ledande positioner i internationella företag inom IT och finansiella tjänster.

– Vi välkomnar Mikael Wandt till DIBS. Hans erfarenheter av mjukvara och finansiella tjänster kommer väl till pass för att utveckla DIBS, säger Eric Wallin VD på DIBS. Jag vill också tacka avgående finanschef Claus Lyster för hans insatser för DIBS.

Mikael är 48 år och civilekonom. Han har bland annat varit finansdirektör i Skandinavien för Intrum Justitia, finansdirektör Norden och tf VD Norden för Mentor Graphics, Business Controller på Ericsson och CFO Norden för Varta Batteri. Mikael kommer att påbörja sin anställning i DIBS i början av maj.

Före detta finanschef Claus Lyster går vidare till nya uppdrag utanför DIBS. DIBS ledningsgrupp består av VD Eric Wallin, CFO Mikael Wandt, affärsutvecklingschef Peter Selemark och operativ chef Jacob Raavig.

Eric Wallin, VD DIBS, 0703 29 77 74 eller eric.wallin@dibs.se

DIBS Payment Services är Nordens ledande oberoende leverantör av funktionella, säkra och innovativa
betaltjänster för handel via Internet. DIBS hanterar dagligen över 14 000 kunders transaktioner och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. DIBS är listat på
First North med Erik Penser bankaktiebolag som Certified Adviser.

Citat

Vi välkomnar Mikael Wandt till DIBS. Hans erfarenheter av mjukvara och finansiella tjänster kommer väl till pass för att utveckla DIBS.
Eric Wallin VD på DIBS
Eric Wallin VD på DIBS