Parks & Resorts väljer DIBS för betalningar på nätet

DIBS, Nordens ledande leverantör av betalningslösningar för e-handel, levererar betalningslösningar till Parks & Resorts som till säsongen 2010 lanserar möjligheten att betala inträde till sina parker på nätet. Parks & Resorts driver idag Gröna Lunds Tivoli, Destination Kolmården med Djurpark och Vildmarkshotellet, Skara Sommarland och Aquaria Vattenmuseum.

- Parks & Resorts driver några av Sveriges mest besökta parker. För att förenkla för våra besökare erbjuder vi nu möjligheten att betala entré och andra biljettprodukter i förväg på nätet. Vi valde DIBS för att de är en stor, välkänd och stabil leverantör av betalningslösningar. Nu kan vi lägga vårt fokus på våra besökare och låta DIBS hantera betalningslösningen, säger Malin Dahlberg, Business Controller på Parks & Resorts. -Vi är glada att Parks & Resorts har valt våra betalningslösningar. Med DIBS betalningslösningar kan våra kunder fokusera på sina kunder och låta oss sköta betalningsinfrastrukturen, säger Eric Wallin, VD på DIBS. DIBS e-handelsindex visar att resor står för över 37 % av e-handeln, vilket visar på potentialen för bra sajter inom resebranschen. För ytterligare information vänligen kontakta: Eric Wallin, VD DIBS, tel. 08-527 525 03 alternativt 0703 29 77 74 eller e-post: eric.wallin@dibs.se Om DIBS DIBS Payment Services är Nordens ledande oberoende leverantör av funktionella, säkra och innovativa betaltjänster för handel via Internet. DIBS hanterar dagligen mer än 11 000 kunders transaktioner och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. DIBS är listat på First North med HQ Bank som Certified Adviser. Läs mer på www.dibs.se Om Parks & Resorts Parks & Resorts är en av Nordens ledande aktörer inom upplevelseindustrin och driver några av Sveriges mest populära parker. Parks & Resorts driver idag Gröna Lunds Tivoli, Destination Kolmården med Djurpark och Vildmarkshotellet, Skara Sommarland och Aquaria Vattenmuseum. Parks & Resorts är även delägare i Touring Exhibitions som driver ABBA World.

Taggar: