Styrelseledamöter ökar sina aktieinnehav i DIBS

Styrelseordförande i DIBS Payment Services AB, Staffan Persson har meddelat att han per den 8 maj 2014 har förvärvat 100.000 aktier i DIBS vilket innebär att ägarandelen med familj och bolag efter förvärvet uppgår till 20,7% mot tidigare 19,7% av röster och kapital. Det totala innehavet uppgår därmed till 1.984.094 aktier.

Vidare har även styrelseledamöterna Christoffer Häggblom och Thord Wilkne meddelat att de förvärvat aktier i DIBS. Christoffer Häggblom förvärvade via bolag den 7 maj 2014 350.000 aktier i DIBS vilket innebär att ägarandelen efter förvärvet uppgår till 4,5% mot tidigare 0,8% av röster och kapital. Det totala innehavet uppgår därmed till 426.932 aktier. Thord Wilkne förvärvade den 9 maj 51.056 aktier, vilket innebär att ägarandelen efter förvärvet uppgår till 1,0% mot tidigare 0,5% av röster och kapital. Det totala innehavet uppgår därmed till 100.000 aktier.

VD, Eric Wallin mobil 0703 29 77 74 eller mail eric.wallin@dibs.se

DIBS erbjuder Nordens bredaste utbud av enkla och säkra betalningslösningar på nätet. Vi startade 1998 och var då pionjärer inom betalningar på nätet – idag är vi ledande i Norden. Vi var först med att nå en miljard transaktioner och har idag över 15 000 nätbutiker med ett årligt försäljningsvärde på över 100 miljarder kronor. Varje år väljer 2 500 nya nätbutiker vår lösning. Våra 100 medarbetare i Sverige, Danmark och Norge arbetar för att göra det enkelt att ta betalt på nätet. DIBS är listat på First North med Redeye som Certified Advisor.