BioStock: Dicot adresserar utbredd manlig sexuell dysfunktion

Miljontals män världen över lider av sexuell dysfunktion och det underliggande marknadssegmentet förutspås växa stadigt de kommande åren. Detta är mot denna marknad som svenska Dicot siktar på med Libiguin, en läkemedelskandidat som till skillnad mot dagens behandlingsalternativ ger en långtidsverkande effekt och med färre biverkningar. Nu genomför bolaget en emission om cirka 21,8 Mkr för att slutföra det prekliniska programmet, på vägen mot tester i människa.

Läs hela artikeln på biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se

BioStock: Dicot adresserar utbredd manlig sexuell dysfunktion