Dicot lanserar ny hemsida

Nyhet: Uppsala, 2 mars 2020. Dicot AB meddelar idag att bolaget lanserat en ny hemsida www.dicot.se . Den nya hemsidan ger marknaden tydligare information om Dicot och dess verksamhet och det går nu även att prenumerera på Dicots nyheter och pressmeddelanden.

Göran Beijer, CEO

Tel: +46 70-663 60 09

Dicots affärsidé är att utveckla vår läkemedelskandidat Libiguin®, som läkemedel för behandling av sexuella dysfunktioner. Utvecklingen sker i egen regi upp till kliniska faser. Det är bolagets intention att därefter vid lämpliga tidpunkter ingå strategiska allianser, alternativt genomföra en trade-sale, med etablerat större läkemedelsföretag för att kunna introducera LibiguinTM på världsmarknaden. Dicot är listat på Spotlight Stock Market och har cirka 860 aktieägare. För mer information se www.dicot.se.