Sveriges bästa förvaltare finns på Didner & Gerge

Report this content

Börsguiden redovisar idag Citywires ranking av över 7000 fondförvaltare i världen. Fyra av Didner & Gerges förvaltare placeras sig bland de 51 bästa i världen. Gustaf Setterblad och Adam Nyström som förvaltar Didner & Gergers Småbolagsfond placerar sig på en tionde plats och på plats 51 återfinns Henrik Didner och Adam Gerge som förvaltar bolagets Aktiefond Sverige.

- Småbolagsfonden har funnits sedan december 2008 och har sedan start haft en totalavkasting på 165,8 procent per 120930. Vi är mycket glada över vår placering och ser det som ett kvitto på att en aktiv förvaltning över tid har goda möjligheter att överträffa relevanta jämförelseindex, säger Adam Nyström, förvaltare Småbolagsfonden.

Citywire tittar på avkastning i förhållande till risk och volatiliteten i avkastningen samt att man haft en positiv avkastning under den granskade treårsperioden.

- Vi tycker självklart att det är roligt att förvaltare på två av våra tre fonder placerat sig så väl i jämförelse med branschen. Didner & Gerge har en tydlig aktiv investeringsfilosofi som vi följt sedan starten 1994 och som visat sig fungera väl, säger Helena Hillström, vd Didner & Gerge.

Didner & Gerge Fonder AB förvaltar per 120930 drygt 16 miljarder kr fördelat på tre fonder.

För ytterligare information kontakta:

Helena Hillström, vd  018-64 05 43

Adam Nyström, förvaltare  08-654 618 33

Adam Gerge, förvaltare  018-64 05 42

Didner & Gerge Fonder är aktiva och uthålliga förvaltare. Vi investerar i bolag som vi bedömer har en långsiktig potential till en god utveckling. Sedan 1994 har vi framgångsrikt investerat våra kunders sparkapital. I dag förvaltar vi tre fonder; en Sverigefond, en småbolagsfond och sedan i hösten 2011 också en globalfond.

DIDNER & GERGE FONDER AB, Box 1008, 751 40 UPPSALA, Telefon: 018-64 05 40. Besök: Dragarbrunnsgatan 45 E-post: info@didnergerge.se

Taggar: