Ökad tillgänlighet och förbättrad kundupplevelse vid Bankomaten

Report this content

EDB ErgoGroup SYSteam har tecknat ett avtal med Wincor Nixdorf Nordic för underhåll och service av Bankomater i Sverige. Avtalet löper över fem år och innefattar IMAC-tjänster samt teknisk service av 1400 system. Hög tillgänlighet kommer att leda till ökad kundnöjdhet.

”Att EDB ErgoGroup SYSteam väljer Wincor Nixdorf Nordic som samarbetspartner bekräftar att våra lösningar är konkurrenskraftiga och att de möter våra kunders hårda krav. Vi är mycket glada över att kunna tillkännage detta samarbete och vi ser det som en början på ett långsiktigt, lyckosamt samarbete”, kommenterar Håcan Tiwemark, chef för den nordiska Servicedivisionen.

Wincor Nixdorfs serviceorganisation erbjuder service 7 dagar i veckan året runt och skapar en mycket hög tillgänlighet för slutkunden vilket leder till ökad kundnöjdhet.

“Vi lägger stor vikt vid valet av våra samarbetspartners. Vi har redan erfarenhet av ett gott samarbete med Wincor Nixdorf Nordic, och detta i kombination med attraktiva tjänster och lokalkännedom var avgörande faktorer för valet av Wincor Nixdorf”, säger Tore Pettersen, Deputy Head of ATM Service, EDB ErgoGroup SYSteam.

Samarbetet inkluderar second-line-underhåll av 1400 system. I tillägg kommer Wincor Nixdorf Nordic även att leverera IMAC-tjänster relaterade till -installation, -förflyttning samt avinstallation.

”Vår Service-organisation har bred räckvidd men vi planerar att ytterligare förstärka vår leveranskapacitet i Norden”, avrundar Håcan Tiwemark.

Om EDB ErgoGroup SYSteam

EDB ErgoGrup ASA är en av Nordens ledande IT-aktörer med cirka 10.000 anställda och en årlig omsättning på närmare 12 miljarder NOK. Bolager är noterat på Oslobörsen med huvudkontor i Oslo och har en betydande verksamhet på både den norska och svenska marknaden.

Om Wincor Nixdorf Norden

Wincor Nixdorf är en världsledande leverantör av IT-lösningar och tjänster till detaljhandel och bank. Vi har erfarenhet från och verkar i +42 länder världen över. I Norden verkar vi från +59 platser med vår service. Vi har serviceansvar för 35.000 bank- och detaljhandelspunkter i Norden, inklusive IT Management samt kontanthantering.

Om Wincor Nixdorf Norden

Om EDB ErgoGroup SYSteam