Wincor Nixdorf ny outsourcingpartner till Danske Bank

Report this content

Wincor Nixdorf och Danske Bank har tecknat ett 2-årigt outsourcingavtal på uttagsautomater. Leveransen innehåller bl a IT-övervakning, helpdesk, åtgärdsservice och värdebolagstjänster. Avtalet omfattar bankens samtliga uttagsautomater i Sverige, i dagsläget ca 200 st.

- Vi räknar med att det nya avtalet medför bibehållen hög service för kunderna samt minskad administration för banken, säger Torbjörn Pettersson, ATM ansvarig på Danske Bank.

Från och med första januari 2011 träder Wincor Nixdorf in som ny outsourcingpartner till Danske Bank. Avtalet är ett resultat av ett flerårigt samarbete som lett fram till, en för banken, ny typ av leverantörsansvar på uttagsautomaterna. Det innebär att Wincor Nixdorf har ett helhetsansvar för bankens ca 200 uttagsautomater, vilket inkluderar aktiv IT-övervakning, helpdesk, på plats service, kontantoptimering samt värdebolagstjänster. Banken, som har många distansplacerade automater, vill ha en enhetlig och enkel hantering av sina uttagsautomater. Ambitionen är att alla automater laddas av Loomis för att uppnå maximal säkerhet för bankens personal.

- Genom samordning av alla servicetjänster räknar vi med att det nya avtalet leder till bibehållen hög service för våra kunder och minskad administration för oss, säger Torbjörn Pettersson, ATM ansvarig på Danske Bank.

- Vi är stolta över att vara bankens nya outsourcingpartner, säger Håcan Tiwemark Servicechef på Wincor Nixdorf Sverige och fortsätter, det här visar att kunderna vill ha en leverantör som tar fullt ansvar för driften och funktionen av uttagsautomaten.

För mer information kontakta Svein Hallangen, VD Wincor Nixdorf Sverige. Tel 08-470 09 17. Mail svein.hallangen@wincor-nixdorf.com.

Håcan Tiwemark, Servicechef Wincor Nixdorf Sverige. Tel 08-470 09 22. Mail hacan.tiwemark@wincor-nixdorf.com.

Om Wincor Nixdorf

Wincor Nixdorf är en global leverantör av IT-lösningar och tjänster till handel och bank. Produktportföljen är centrerad på att optimera affärsprocesser för bank och handel. Det innebär minskade kostnader, enklare lösningar och högre effektivitet för uppdragsgivarna. Med kunskap inom bank och handel erbjuder Wincor Nixdorf produkter och tjänster till post, lotteri, sjukvård och bensinstationer.

Representerad i ca 100 länder

Wincor Nixdorf finns i cirka 100 länder med egna dotterbolag i 37 av dessa. Sammanlagt har bolaget mer än 9 000 anställda. Wincor Nixdorf är en av de största leverantörerna i världen för programmerbara elektroniska POS system (kassor) och bankautomater. Produktionsanläggningar finns i Paderborn, Tyskland samt i Singapore, Shanghai och Sao Paolo.

Taggar: