Wincor Nixdorf och Dustin tryggar laglösa handlare

Report this content

Många handlare går just nu och funderar på vilket kassasystem de ska köpa för att klara den nya kassaregisterlagen som träder ikraft 1 januari 2010. Wincor Nixdorf och Dustin startar ett unikt samarbete för att erbjuda marknaden certifierade paketlösningar som inkluderar installation och 3 års service. Kunderna är exempelvis handlare, restauranger, kiosker, frisörer m fl.

- Många handlare känner sig osäkra inför den nya lagen, säger Tomas Lindahl ansvarig för kassasystem på Dustin, därför har vi tagit fram den här lösningen med Wincor Nixdorf. - Handlaren behöver bara peka var kassan ska stå så kommer Wincor och installerar kassan och gör den startklar med både hård- och mjukvara, fortsätter Tomas. Om handlaren har frågor eller behöver support är det bara att ringa helpdesk. De löser problemet via telefon eller på plats. Skatteverket kräver att varje kassasystem som installeras också registreras på deras hemsida, men det slipper handlaren göra själv. Wincor gör detta i samband med installationen. Erbjudandet består av tre paket: Medium, Large samt X-Large. - Tanken är att paketen ska passa alla branscher oavsett om du har en liten rörelse med några få artiklar eller en större affär med tusentals varor, säger Christer Westerberg, Retail Division Manager på Wincor Nixdorf. Alla paketen är kompletta med kassa, POS-program, backstore-program, kassalåda, kvittoskrivare, scanner, kontrollenhet, kunddisplay, installation i butik samt telefonsupport och service på plats i 3 år. - Vi är glada att kunna erbjuda en helhetslösning som gör kassabytet så enkelt som möjligt för handlaren, säger Christer. I kassan kan handlaren bl a hantera kontant- och fakturakunder, sköta kampanjer, hantera 5 olika valutor, lägga upp obegränsat antal varugrupper och artiklar, skriva ut över 30 olika rapporter och mycket mer - Tack vare Dustin har vi en partner med en bra webshop och snabba leveranser, avslutar Christer

Taggar: