Arc of Sweden tar in Digital Dominance genom sweat equity deal

Report this content

Fr. v. Anna Mellstrand, vd på Digital Dominance, och Hanna Jäderholm, grundare Arc of Sweden

Barnhudvårdsexperten Arc of Sweden tar in digitala marknadsföringsbyrån Digital Dominance som investerare vid förstärkningen av sin nordiska närvaro. Arc of Sweden tillverkar och säljer hudvård för baby och barn. Digital Dominance går in med kapital och arbetsresurser för digital marknadsföring mot en ägarandel i bolaget.

Arc of Sweden grundades av Hanna Jäderholm 2018. Under 2025 planerar Arc of Sweden att expandera i Norden. Sedan 2018 har Arc of Sweden fokuserat på att tillverka hållbara, ekologiska hudvårdsprodukter för baby och barn. Drivkraften är att skapa hållbar hudvård för framtiden. Samtliga produkter är veganska och tillverkade i Sverige.

“Jag är glad över att ha hittat en långsiktig strategisk partner som kan hjälpa Arc of Sweden att växa på den nordiska marknaden”, säger Hanna Jäderholm, grundare av Arc of Sweden

Digital Dominance går in som investerare i Arc of Sweden. Investeringen syftar till att stärka upp Arc of Swedens digitala närvaro genom expertkompetens inom digital tillväxtstrategi samt affärsutveckling.

Vi är imponerade över Arc of Swedens produktportfölj och ser fram emot att bidra med Digital Dominances kompetens inom digital tillväxt och affärsutveckling. Vi ser även ett stort värde i att investera i ett bolag som grundats och drivs av en kvinnlig entreprenör” säger Anna Mellstrand, vd och delägare på Digital Dominance.

Om Arc of Sweden

Arc of Sweden är ett svenskt hudvårdsvarumärke och omsatte 500 000 SEK 2023. Produktsortimentet består av hudvårdsprodukter speciellt framtagna för bebisar och barns känsliga hud. Sortimentet inkluderar schampo, duschkräm, badtvål, barnolja och badskum.

För ytterligare information om Arc of Sweden:

arcofsweden.com

Om Digital Dominance

Digital Dominance är en digital fullservicebyrå med huvudkontor i Stockholm. Digital Dominance grundades 2013 av serieentreprenören Rickard Asp och utsågs till Årets Byrå 2022, samt hamnade i topp 3 under Årets byrå 2024. Genom ett branschunikt sweat equity-upplägg har Digital Dominance hittills gått in som investerare i två svenska tillväxtbolag och utvärderar löpande fler bolag att investera i.

För ytterligare information om Digital Dominance, besök:

digitaldominance.se

Taggar: