Digital Illusions avslutar utvecklingen av Battlefield 1942 för Microsofts Xbox

Report this content

Digital Illusions avslutar utvecklingen av Battlefield 1942 för Microsofts Xbox Digital Illusions CE AB (DICE) meddelar att man väljer att avsluta utvecklingen av spelet Battlefield 1942 för Microsofts Xbox för att fortsätta vidareutveckla den framgångsrika PC versionen. Anledningen till beslutet om att avsluta utvecklingen är baserat på att bolaget vill fokusera sina resurser på fortsatt utveckling av PC versionen av Battlefield 1942. Beslutet att lägga ner utvecklingen av projektet kommer endast att få en marginell finansiell inverkan då PC versionen förväntas generera fortsatta intäkter. - Battlefield 1942 är i grunden en online fokuserad produkt och bolaget bedömer marknaden för onlinespel på Xbox idag som relativt liten i relation till den redan stora PC marknaden. Därför väljer vi istället att fokusera våra resurser på PC versionen av produkten, där den potentiella marknaden är markant större. Vi följer dock tillväxten av onlinespelandet på Xbox och övriga konsoler noga och har förhoppningar om att framtida versioner av Battlefield 1942 kan komma att lanseras även på andra plattformar än PC, säger Digital Illusions Vd Patrick Söderlund. För ytterligare information kontakta: Patrick Söderlund, Vd Digital Illusions Telefon: 08- 545 184 81 E-post: patrick.soderlund@dice.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/16/20030116BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/16/20030116BIT00160/wkr0002.pdf