Digital Illusions delårsrapport januari-juni 2006

Första halvårets resultat efter skatt uppgick till –5,7 Mkr

• Intäkterna för första halvåret 2006 uppgick till 97,4 Mkr, en minskning med 5 procent jämfört med samma period 2005 (102,6 Mkr). Rörelsens totala intäkter uppgick till 98,2 Mkr (103,6 Mkr). • Resultatet efter finansiella poster under första halvåret 2006 uppgick till –7,7 Mkr (20,1 Mkr). Kostnader relaterade till fusionen med Electronic Arts samt kostnader relaterade till bolagets flytt till nya lokaler belastade halvåret med 6 Mkr respektive 3 Mkr. • Resultatet efter skatt under första halvåret 2006 uppgick till – 5,7 Mkr (14,5 Mkr), motsvarande –0,56 kr (1,43 kr) per aktie. • Intäkterna för andra kvartalet 2006 uppgick till 50,8 Mkr, en minskning med 23 procent jämfört med samma period 2005 (66,4 Mkr). Resultatet efter finansiella poster under perioden april–juni 2006 uppgick till –6,6 kr och minskade därmed med 33,0 Mkr jämfört med samma period 2005 (26,4 Mkr). • Royalty stod för 45 procent av Digital Illusions totala intäkter under första halvåret 2006. Under det andra kvartalet 2006 uppgick royaltyintäkterna till 22,2 Mkr och stod för 43 procent av bolagets intäkter. • Den 24 maj 2006 beslutade bolagsstämman att godkänna den fusionsplan som upprättats mellan Digital Illusions och Electronic Arts EA Holding AB. Enligt fusionsplanen ska Digital Illusions absorberas av Electronic Arts Holding AB varvid aktieägarna i Digital Illusions erhåller ett kontant vederlag om 67,50 kronor för varje aktie. Fusionen beräknas genomföras i september 2006. • I slutet av juni 2006 flyttade Stockholmskontoret till det så kallade Glashuset vid Slussen i Stockholm. För ytterligare information kontakta: Linda Samlin, finanschef, 08-658 78 02 E-post: press@dice.se eller ir@dice.se