Digital Illusions lanserar spel med TDK

Digital Illusions lanserar spel med TDK Svenska spelutvecklingsföretaget Digital Illusions CE AB (DICE) meddelar ytterligare detaljer kring de avtal med TDK Mediactive som tidigare annonserats. Avtalet gäller spelet "Land Before Time: The Great Water Adventure" för PC och Sony Playstation. Spelet baseras på den mycket kända filmserien Land Before Time och kommer att lanseras i samband med videofilmen med samma namn i tid för julhandeln i USA. Spelet kommer även att lanseras i Europa under kvartal 1 2003. Spelen har utvecklats hos Digital Illusions kanadensiska dotterbolag och utvecklingen av spelen härrör till ett kontrakt som ursprungligen offentliggjordes den 6 Maj 2002. - Att utveckla spel baserade på kända varumärken ställer givetvis höga krav på utvecklaren. Som företag besitter Digital Illusions en unik kombination av tekniskt kunnande och kreativ kompetens. Vår produktion har en stor bredd och spänner från barnspel till actionspel, från bilspel till plattformsspel, säger Digital Illusions vd Patrick Söderlund. För ytterligare information kontakta: Patrick Söderlund. vd Digital Illusions Telefon: 08- 545 18 481 E-post: patrick.soderlund@dice.se Om Digital Illusions Digital Illusions är ett spelutvecklingsbolag som utvecklar interaktiv underhållning för de marknadsledande spelplattformarna. Bolaget arbetar på den globala spelmarknaden där huvudmarknaderna utgörs av USA och Europa men även Japan. Bolaget grundades 1992 och har mer än 160 anställda med kontor i Göteborg, Stockholm och utanför Toronto, Kanada. Bland utvecklade titlar kan nämnas Shrek för Microsoft Xbox, RalliSport Challenge för Xbox, Motorhead för PC och PlayStation, Rally Masters för PC och Playstation samt Battlefield 1942 för PC. Företaget arbetar för närvarande bland annat med vidareutveckling av Battlefield 1942 samt bilspelet Midtown Madness 3. Digital Illusions är noterad på Nya Marknaden, i Stockholms Fondbörs SAX-system. Ytterligare information om företaget finns tillgänglig på www.dice.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/28/20021128BIT00670/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/28/20021128BIT00670/wkr0002.pdf