MSC i samarbete med Europas första WAP-portal - Digital Mobility Inhand AB

MSC i samarbete med Europas första WAP-portal - Digital Mobility Inhand AB MSC har tecknat ett letter of intent med Digital Mobility Inhand om applikations-utveckling inom WAP-teknik för framförallt bank- och försäkringsbranschen. Syftet är att skapa en helt ny marknadsplats för företag som vill nå sina slutkunder via mobiltelefonen. Digital Mobility Inhand AB är en operatörsoberoende WAP-distributör som möjliggör säkra och personligt anpassade transaktionstjänster för banker, reseplaneringsföretag och fond-kommissionärer. Genom WAP-tekniken kan dessa använda en helt ny kanal för att nå sina slutanvändare. Lösningarna marknadsförs som ett koncept under varumärket Inhand med sikte på att skapa den första mobila transaktions-marknadsplatsen för Europas 200 miljoner mobil- telefonanvändare. Samarbetet med MSC innebär en kraftig förstärkning av möjligheterna till applikationsutveckling medan Digital Mobile Inhand även fortsättningsvis står för den övergripande projektledningen. Detta visar att vi inom MSC verkligen menar allvar med vår nya inriktning på mobila lösningar för Internet, säger Muazzam Choudhury, VD för MSC. För oss innebär samarbetet ytterligare möjligheter att kunna leverera än mer kompletta lösningar till innehållsleverantörer, säger Krister Jörlén, VD för Digital Mobile Inhand AB. Digital Mobility Inhand har 21 anställda i London och Stockholm. Företaget har tidigare genomfört projekt tillsammans värlsomspännande företaget Fiserve som bland annat byggt flera Internetbanker. Företaget samarbetar även med Interbizz som levererar system för aktiehandel på nätet samt med näthandelsföretaget Nordnet. På Internetworldmässan 1999 visade Digital Mobile Inhand mobila WAP-lösningar för banker tillsammans med Skandiabanken. MSC är en komplett IT-partner som utvecklar affärslösningar för digitala och mobila framtiden. Våra kompetensområden Internet och mobilt Internet, systemintegration, kommunikation och infrastruktur samt utbildning. Vi marknadsför även informationssystemet Akutliggaren produkterna SQLMover, Faxination och ForeCast. Våra kunder finns främst inom branscherna bank och finans, telekom, försäkring samt resor och transporter. Vårt kvalitetssystem är ISO 9002-certifierat. I maj 1998 noterades vår B-aktie vid Stockholms fondbörs O-lista. Vi har kontor i Stockholm city och Mörby. Nettoomsättningen 1998 uppgick till 100 mkr. Under 2000 är tillväxten fortsatt god och resultatet positivt. För närvarande är vi drygt 130 anställda och andelen kvinnor är 26 procent. För ytterligare information kontakta Muazzam Choudhury, VD MSC, på tel. 08-446 55 06 Krister Jörlén, VD Digital Mobile Inhand, på tel. 08-622 27 72 Se även www.msc.se och www.digimob.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000929BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000929BIT00260/bit0002.pdf