TT nyheter via WAP

TT nyheter via WAP TT nyheter blir mobila genom Digital Mobilitys portal InHand 14 november 2000: Nu kan alla som har en WAP-telefon läsa nyheter från TT, var som helst och när som helst. TT:s nyheter finns nu tillgängliga för alla användare av InHand (registrering på www.inhand.se). InHand är en global kanal för individanpassade, säkra, terminal- och operatörs- oberoende mobila tjänster för företag inom branscherna bank, försäkring, aktiemäklare, resebolag samt information kopplat till dessa områden. Det är de 10 viktigaste nyheterna under rubrikerna Allmänna nyheter, Ekonominyheter, IT nyheter, Sportnyheter och Spelnyheter som presenteras och de uppdateras löpande under dygnet. "Vi är glada över att kunna komplettera vårt utbud av tjänster på InHand med TTs nyheter. TT står för kvalitet och seriositet, den typ av tjänster vi vill erbjuda våra användare" säger Krister Jörlén, VD för Digital Mobility InHand AB. För mer information, kontakta: Krister Jörlén, VD Pål Burman, Marknadschef Nya Media Digital Mobility InHand TT AB Tel: +46 (0)8-622 2772 Tel: +46 (0)8 692 28 77 krister@digimob.com Pal.Burman@.tt.se www.digimob.com www.tt.se www.inhand.se Information till redaktionen: Om TT: TT, Tidningarnas Telegrambyrå, är Sveriges ledande nyhetsbyrå. TT står för kvalitet, trovärdighet bredd och snabbhet. Företaget har huvudkontor i Stockholm och ägs av svenska dagstidningar. TT:s har i 80 år förmedlat nyheter till svensk media och levererar i dag ett kontinuerligt flöde dygnet runt, året om. Om Digital Mobility: Digital Mobility Limited är en system- operatörs- och terminaloberoende leverantör av helhetslösningar inom området mobila tjänster till företag samt deras kunder och medarbetare. Digital Mobility erbjuder ett brett utbud av tjänster, bl a terminalanpassning, applikations-hosting och CRM (customer relationship management). InHand (www.inhand.se) är Digital Mobilitys portal för mobila tjänster. Fokus ligger på individanpassade tjänster inom finans, försäkring, resor, information och m-handel. InHand finns tillgängligt för WAP- terminalanvändare i Sverige, Israel, Guernsey och Storbritannien. Flera länder kommer att anslutas inom kort. Digital Mobility inhyser och distribuerar mobila tjänster via WAP Hub, en servermiljö med mycket hög säkerhet, med stöd för användarverifiering, sessionshantering och hosting. Digital Mobilitys "end-to-end" säkerhetslösning för mobila transaktioner, med inriktning på banker och andra finansiella institut, distribueras av Hewlett Packard. Digital Mobility är också medlem i HP:s E-Bazaar, vilket är ett globalt forum för leverantörer och kunder inom området mobil handel. Digital Mobilitys WAP-browser har licensierats till Psion för användning i Revo PDA (personal digital assistant). Digital Mobility Ltd. grundades 1998 och får investeringsstöd från riskföretagskapitalfonden Ledstiernan. Företaget har huvudkontor i London och kontor i Stockholm och Amsterdam. Digital Mobility Inhand AB är ett helägt dotterbolag i Sverige. Digital Mobility Ltd är medlem i WAP-forum <www.wapforum.org> och ETSI <www.etsi.fr>, som är en europeisk standardiseringsorganisation för telekommunikation. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/14/20001114BIT00750/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/14/20001114BIT00750/bit0002.pdf