Digital Vision får stororder från Indien

Digital Vision har, i samarbete med den Indiske samarbetspartnern Real Image, erhållit en order från ett företag som arbetar med remastering av film i Indien. Ordern avser flertalet olika system, däribland ett Film Master-, två DVNR- och sex Phoenix-system samt en omfattande grupplicens för DVO Restore. Ordern kommer att levereras i etapper under 2009. Värdet uppgår till cirka 9 miljoner kronor, vilket gör det till den största ordern avseende mjukvara i bolagets historia.

Försäljningsansvarige Simon Cuff kommentarer:
- Detta är den första grupplicensen av DVO Restore, en produkt som möjliggör användning av Digital Visions mjukvara på olika arbetsstationer via ett speciellt licenssystem. Att denna stora order kommer endast 18 månader efter lanseringen av produkten visar på styrkan i Digital Visions utbud av mjukvaruprodukter och bekräftar att övergången till mjukvarubaserade lösningar varit framgångsrik. Ordern visar också att en kund kan basera hela sin remastering-verksamhet kring våra produkter.

Tillträdande VD Klas Åström kommenterar:
- För Digital Vision utgör Indien och övriga Asien en växande marknad – mycket tack vare det ökade intresset av restoration och remastering av film. Efterfrågan på våra produkter drivs även av ökade krav på bildkvalitet genom de teknikövergångar som sker just nu, exempelvis genom HD, Blu-ray, digital bio och video-on-demand. Just denna order är naturligtvis betydande för oss, dels i termer av orderstorlek, men också som bevis på långsiktigt förtroende och den starka tilltro till våra produkter som våra kunder visar.
De första systemen beräknas att börja levereras under maj.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Gert Schyborger, telefon: +46 (0)733 764 500, e-mail: gert.schyborger@digitalvision.se
Klas Åström, telefon: +46 (0)709 733 744, e-mail :klas.astrom@digitalvision.se
Lars Eric Gustafsson, advokat, rekonstruktör, telefon: +46 (0)8 505 501 21,
e-mail: lars.eric.gustafsson@hamilton.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Digital Vision AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 12 mars 2009.