• Digital Vision/

Report this content

Digital Visions Valhall/DVNR bildbehandlingssystem för högupplösta (HD) produktioner sålt till amerikanska IVC Stockholm, 2002-10-16 - Det amerikanska bolaget IVC (International Video Conversions, Inc.) har köpt Digital Visions styrsystem Valhall utrustat med ACP-Viper färgkorrektor och den nya bildformatskonverteraren och "pan & scan" processorn, ZOM. IVC High Definition Data Center i Burbank, Kalifornien, är en av världens största faciliteter för efterbearbetning, restaurering och formatanpassning av högupplöst (HD) bildmaterial. IVC är pionjärer inom HDTV-produktioner och verksamheten utvecklas kontinuerligt. "Valhall ger oss en mycket god kontroll över vår virtuella filmscannerprocess", förklarar Howard Lukk, chief engineer på IVC. "Möjligheten att färgkorrigera och formatanpassa vårt material på ett enkelt sätt i ett och samma system förenklar arbetet och vi uppnår en högre effektivitet. Digital Vision har nått långt i sitt arbete att skapa ett effektivt system som ökar vår kapacitet och ger oss möjlighet att erbjuda våra kunder en kvalitetsprodukt på en tuff och konkurrensutsatt marknad". "IVC:s beslut att investera i vårt styrystem Valhall med ACP-Viper och vår nya ZOM är en viktig strategisk milstolpe för Digital Vision på den amerikanska marknaden", säger Thorbjörn Gustafsson, VD på Digital Vision (US), Inc. Produktfakta ZOM är Digital Visions nya bildformatskonverterare och "pan & scan" processor, främst avsedd för film/videoreleaser i olika format. ACP-Viper är ett avancerat verktyg för färgkorrigering av digitalt film- och videomaterial. Valhall är det enda styrsystemet på marknaden som utnyttjar potentialen i Digital Visions nya optioner för bildbehandlingssystemet DVNR fullt ut. Digital Vision har som affärsidé att erbjuda världsledande produkter till professionella kunder inom film/video, multimedia och distribution av digital-TV inom tre affärsområden: · Media Mastering, digital slutbearbetning av bland annat spelfilm, reklam- och TV-produktioner samt anpassning till DVD · Media Networking, anpassning av bild och ljud till digitala sändningsnät · Digital Cinema, digitalisering av traditionell film för visning på bio Företaget grundades 1988. Digital Vision-koncernen består av ett svenskt moderbolag samt ett försäljningsbolag i USA. Verksamheten utgörs av utveckling, försäljning och support av system. Digital Vision är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information vänligen kontakta: Harry Vesanen, Digital Vision AB (publ) telefon: 08-546 182 00, fax: 08-546 182 09 e-mail: harry.vesanen@digitalvision.se, hemsida: www.digitalvision.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/16/20021016BIT00510/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/16/20021016BIT00510/wkr0002.pdf