Utfall av Digital Visions företrädesemission och kvittningsemission

Digital Visions företrädesemission tillför bolaget 35 miljoner kronor före emissionskostnader, motsvarande 86 procent av det totala erbjudandet. Av teckningen har aktier för 8,7 miljoner kronor, motsvarande 25 procent av de nyemitterade aktierna, tecknats med stöd av teckningsrätter och aktier för 26,3 miljoner kronor, motsvarande 75 procent av de nyemitterade aktierna, tecknats utan stöd av teckningsrätter. Aktier för 25,9 miljoner kronor tilldelas garanterna i emissionen. Utöver aktier tilldelas även teckningsoptioner pro rata till tecknarna. Totalt emitteras 140 000 000 nya aktier och 70 000 000 teckningsoptioner genom företrädesemissionen.

Genom Digital Visions kvittningsemission har skulder för totalt 40,3 miljoner kvittats mot 80 553 208 nya aktier, vilket motsvarar 73 procent av det totala erbjudandet.

Genom båda emissionerna har totalt tecknats 220 533 208 nya aktier. Efter emissionerna uppgår antalet aktier till 261 308 263.

Digital Vision AB (publ)
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Gert Schyborger, telefon: +46 (0)733 764 500, e-mail: gert.schyborger@digitalvision.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Digital Vision AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 mars 2009.