Har ni en digital arbetsplats som stödjer era medarbetare i vardagen?

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb
En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv
36% av anställda lider av digital stress
20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information

Dags att skapa rätt förutsättningar på abetsplatsen för att skapa välmående och produktiva medarbetare?

Nu söker vi i juryn för utmärkelsen Digital Workplace Awards efter digitala arbetsplatser i norden som sticker ut. Syftet är att vi vill förenkla vardagen för människor i arbetslivet genom att lyfta fram best practices och guldkorn inom digital arbetsmiljö. Med guldkorn menar vi olika typer av förändringar inom den digitala arbetsmiljön som lett till förändrade beteenden och mätbar effekthemtagning såsom ökat engagemang, innovationskraft och effektivitet.

Här skulle vi verkligen uppskatta er hjälp! Har ni en digital arbetsplats som sticker ut? Eller känner ni till någon arbetsplats som har det? Sprid gärna detta eller inboxa mig 😊🚀🙌

Läs gärna mer på www.digitalworkplaceawards.com.

Vinnaren presenteras på Digital Workplace Summit den 16 maj!

Taggar:

Om oss

Ett unikt kunskapsforum där Nordens ledande bolag samlas på ett och samma ställe och diskuterar, berättar och delar med sig av sin kunskap kring den digitala arbetsplatsen. Arbetsplatsen är inte en fysisk plats, det är något vi gör. Den digitala arbetsplatsens evolution går hand i hand med transformationen av den fysiska arbetsplatsen. I det nya arbetslivet spenderar vi allt mindre tid vid våra skrivbord vilket ställer krav på en digital arbetsplats/intranät som främjar produktivitet och skapar affärsnytta oavsett tid och rum.

Snabbfakta

Har er organisation en digital arbetsplats som stödjer era medarbetare i vardagen? Lämna in ert bidrag senast den 16:e april