Stort grattis ICA, Bonnier Broadcasting och Telia Company till varsin utmärkelse i Digital Workplace Awards

Report this content

Den 17 maj 2017 utsågs vinnarna i utmärkelsen Digital Workplace Awards på Digital Workplace Summit. Utmärkelsen gick till ICA för kategorin Mobil Vision, Bonnier Broadcasting som fick utmärkelse Best of Breed inom samverkan och kommunikation och Telia Company för Digitala stöd i den fysiska arbetsplatsen. Stort grattis!

Telia Companys motivering:

Denna organisation har verkligen förstått och anammat ett modernt mind-set kring mobile first. För att kunna skapa en lyckad kundresa så krävs en väl fungerande digital arbetsplats internt. Utifrån förstudie och effektkartläggning så har denna organisation tagit fram en ny strategi där de har tagit alla olika typer av medarbetare och dess behov i beaktning vid utformningen av organisationens nya digitala verktyg. För att skapa ETT bolag behöver alla medarbetare kommunicera, ta del av arbetsnära digitala verktyg och relevant information oavsett tid, rum eller device.

ICAs motivering:

Bonnier Broadcastings motivering:

Med utgångspunkt att bli en mer innovativ och samarbetsorienterad organisation i en allt mer disruptiv omvärld har denna organisation visat sig vara ett föredöme i att leda förändringsresan från silos till värdenätverkande. Med ett ”best of breed mindset” och ett engagerande digitalt kontor bestående av smarta funktioner för kommunikation och samarbete, samt en tydlig strategi för arbetsmiljön som helhet, har denna organisation framgångsrikt förenklat vardagen för medarbetarna. Genom att fokusera på självledarskap, värderingar och kultur har organisationen satt människor i framsätet på den digitala resan.

Nordens Bästa Digitala Arbetsplats:

Utmärkelsens syfte är att förenkla vardagen för människor i arbetslivet genom att lyfta fram best practices och guldkorn inom digital arbetsmiljö. Med guldkorn menar vi olika typer av förändringar inom den digitala arbetsmiljön som lett till förändrade beteenden och mätbar effekthemtagning såsom ökat engagemang, innovationskraft och effektivitet.

Vi anser att det har skett ett paradigmskifte i hur vi betraktar arbetsmiljön. Arbetet är inte en fysisk plats, det är något som vi gör. För att vara konkurrenskraftiga behöver organisationer möjliggöra arbetsplatser som är dynamiska, flexibla och innovativa. Alltför många bolag sitter fast i traditionella arbetssätt vilket resulterar i stress, sjukskrivningar och bristande lojalitet.

Taggar:

Snabbfakta