Digium öppnar nordisk hubb i Stockholm

Report this content

Programvarubolaget Digium expanderar verksamheten i Norden och öppnar nytt kontor i Stockholm. Digium är Europas femte största aktör inom Enterprise Feedback Managment (EFM) och satsar nu stort på den Nordiska marknaden. Sverigechef blir Heikki Jungell och kommer leda den svenska verksamheten som hubb för alla nordiska uppdrag och kunder.

I dag jobbar Digium med över 200 Nordiska företag från en mängd branscher. Digiums programvarutjänster hjälper företag att mäta åsikter och hantera feedback och finns tillgängliga via både internet och mobilnät. Heikki Jungell, tidigare Sverigchef för AOL och med lång erfarenhet från digital marknadsföring och e-handel, kommer att leda den Nordiska expansionen från Stockholm.

Den svenska och de nordiska marknaderna har en enorm internetpenetration och de nordiska konsumenterna är vana att handla online, vilket innebär att klimatet är oerhört gynnsamt för e-handel. Detta ställer dock stora krav på de kommunikationsansvariga och på de personer som jobbar med sociala medier. Vi ser en stor potential i den Nordiska marknaden och vi hoppas på många nya kunder i och med vår expansion, säger Jungell

I Finland har Digium en marknadsandel inom EFM-marknaden på 40 procent, och har fyra år i rad blivit utsett till ett av Finlands 20 snabbast växande teknikbolagen. I Europa är Digium den femte största aktören på EFM-marknaden med kunder i 41 länder. Utöver kommande nyetablering i Sverige så undersöks även andra möjligheter.

– Stockholm är den lämpligaste platsen för koordinering av nordiska projekt och kunder. Samtidigt undersöker vi möjligheterna att stärka vår position också på den danska marknaden, berättar Niclas Reijonen, ansvarig för Digiums nordiska etablering.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Heikki Jungell, Digium LTD, Country Manager Sverige, tel. 0709-565260, heikki.jungell@digium.se

Om Digium
Med hjälp av Digiums verktyg kan företag och organisationer tillgodose sitt behov av strategisk information inom HR, försäljning, marknadsföring, produkt- och tjänsteutveckling, kommunikation och analys. Digium Enterprise kan användas i allt från små projekt och processer till globala projekt där rapportering sker dagligen i realtid, vilket ger företagen möjlighet att reagera och agera innan det är för sent.

www.digium.se