• Digmi/

Frisörrevolutionärerna Digmi tar in Jone Sølvik i styrelsen – siktar på europeisk expansion och ny kapitalrunda

Report this content

Digmi, den snabbväxande plattformen som förändrar frisörbranschen i Sverige och Norge, stärker sitt team genom att välkomna sälj- och PR-experten Jone Sølvik som ny styrelseledamot. Sølvik, som även investerat i bolaget, kommer att spela en nyckelroll i företagets fortsatta tillväxtresa genom att stötta den nya VD:n Jon Berglund med strategier inom marknadsföring, försäljning och PR.

"Hans erfarenhet inom SaaS och tech blir en viktig resurs för vår internationella expansion. Jone har precis den kompetens vi behöver för att lyfta Digmi till nästa nivå," säger Tobias Lindberg, majoritetsägare i Digmi.

För att accelerera tillväxten ytterligare och ta Europa med storm förbereder Digmi nu en ny emissionsrunda. Kapitalet ska användas för att skala upp verksamheten och expandera på fler marknader, med målet att etablera sig som en ledande aktör i Europa. "Vi är redo att gasa och denna kapitalanskaffning ger oss möjligheten att snabbt ta mark och stärka vår position i branschen," tillägger Lindberg.

Digmi revolutionerar frisörbranschen med sin digitala plattform som automatiserar administrativa processer och förbättrar kundupplevelsen. Med siktet inställt på internationella marknader ser företaget detta som ett naturligt steg i sin tillväxtresa. "Vi vill vara den självklara partnern för salonger som vill växa och samtidigt förenkla det dagliga arbetet," säger Lindberg.

Jone Sølvik kommer att arbeta nära VD:n Jon Berglund för att utveckla strategier som ska driva Digmis expansion i Europa. Sølviks bakgrund inom tech och företagsbyggande gör honom till en viktig del av Digmis framtid.

För mer information:
Jon Berglund, VD Digmi, jon.berglund@digmi.com, +46 706 09 99 99
Tobias Lindberg, Majoritetsägare & IR-ansvarig Digmi, tobias@linstar.se, +46 73 370 30 30

Om Digmi:
Digmi är en digital plattform som effektiviserar frisörsalonger och förbättrar kundupplevelsen genom teknik och tradition. Digmi har framgångsrikt etablerat sig i Sverige och Norge och planerar nu en bredare expansion i Europa, med en ny kapitalrunda för att accelerera tillväxten.

Taggar: